Niniejsza polityka prywatności wyjaśnia zasady i zakres przetwarzania danych osobowych Użytkownika, przysługujące mu prawa, jak też obowiązki administratora tych danych, a także informuje o używaniu plików cookies.
Użytkownik to osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna, nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z usług elektronicznych, dostępnych w ramach strony internetowej.
I. Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorca – Agata Glapiak, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą: Przedsiębiorstwo Informatyczne LS Agata Glapiak, z siedzibą przy: ul. Zapłotek 18a, NIP: 9670927608 (zwana dalej: „Właścicielem”).
II. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
- 1. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika w celu:
- prowadzenia konta użytkownika, zawierającego historię złożonych zamówień,
- realizacji złożonego zamówienia,
- przesyłania zamówionych informacji marketingowych (newsletter)
- Dane osobowe są potrzebne do:
- rejestracji na stronie internetowej
- zawarcia umowy kupna-sprzedaży,
- dokonania rozliczeń;
- dostarczenia zamówionego przez Użytkownika towaru
- korzystania przez Użytkownika z wszelkich uprawnień konsumenckich (np. odstąpienia od umowy, rękojmi).
- Użytkownik może również wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych w postaci newslettera
- Dane osobowe są także przetwarzane w ramach wypełnienia prawnych obowiązków, ciążących na administratorze danych oraz realizacji zadań, w interesie publicznym m.in. do wykonywania zadań, związanych z bezpieczeństwem i obronnością lub przechowywaniem dokumentacji podatkowej.
- Dane osobowe mogą być również przetwarzane w celach zabezpieczenia i dochodzenia roszczeń lub ochrony przed roszczeniami Użytkownika lub osoby trzeciej.
III. RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH
Administrator przetwarza następujące dane osobowe, których podanie jest niezbędne do:
- zarejestrowania się na stronie internetowej:
- imię i nazwisko;
- adres e-mail;
- dokonywania zakupów za pomocą strony internetowej:
- imię i nazwisko;
- adres dostawy;
- adres do faktury;
- numer telefonu;
- adres e-mail;
- zapisu do newslettera:
- adres e-mail;
- Dane podawane przez Użytkownika opcjonalnie:
- numer NIP (w przypadku żądania wystawienia faktury dla przedsiębiorcy).
- numer rachunku bankowego (w przypadku odstąpienia od umowy bądź uznania reklamacji, gdy zwrot należności następuje bezpośrednio na rachunek bankowy Użytkownika )
IV. PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88, dalej zwane: „rozporządzenie RODO”.
- Administrator przetwarza dane osobowe wyłącznie po uprzednim uzyskaniu zgody Użytkownika, wyrażonej w chwili rejestracji na stronie internetowej lub w chwili potwierdzenia dokonanej na stronie internetowej transakcji.
- Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest całkowicie dobrowolne, jednakże brak jej udzielenia uniemożliwia zarejestrowanie się na stronie internetowej oraz dokonywanie zakupów, za pośrednictwem strony internetowej.
V. PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE UŻYTKOWNIKOWI
Użytkownikowi przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez podania przyczyny w zakresie jednego z celów przetwarzania danych osobowych lub wszystkich. Wycofanie zgody co do wszystkich celów przetwarzania spowoduje, że konto Użytkownika zostanie usunięte ze strony internetowej, wraz ze wszystkimi wcześniej przetwarzanymi przez administratora danymi osobowymi Użytkownika. Wycofanie zgody nie wpłynie na już dokonane czynności.
- prawo dostępu do własnych danych osobowych, Użytkownik uzyskuje dostęp do własnych danych osobowych po zalogowaniu się na swoje konto.
- prawo żądania sprostowania danych osobowych, Użytkownik może to również zrobić samodzielnie, po zalogowaniu się na swoje konto.
- prawo żądania usunięcia danych osobowych w dowolnym momencie bez podania przyczyny. Żądanie usunięcia danych nie wpłynie na dotychczas dokonane czynności. Usunięcie danych oznacza jednoczesne usunięciem konta Użytkownika, wraz ze wszystkimi zapisanymi i przetwarzanymi do tej pory przez administratora danymi osobowymi.
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w określonym zakresie, np. dotyczącym wybranego celu przetwarzania. Żądanie to nie wpłynie na dotychczas dokonane czynności,
- prawo do przenoszenia danych osobowych. Użytkownik może zażądać, aby administrator przesłał dane użytkownika do innego administratora, jednakże administrator zrobi to tylko jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe. Prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje Użytkownikowi tylko co do tych danych, które administrator przetwarza. Użytkownik powinien w tym celu napisać prośbę do administratora, wskazując, jakiemu podmiotowi (nazwa, adres) należy przekazać dane osobowe Użytkownika oraz jakie konkretnie dane administrator ma przekazać. Po potwierdzeniu przez Użytkownika, administrator przekaże, w formie elektronicznej, wskazanemu podmiotowi, dane osobowe Użytkownika. Potwierdzenie przez Użytkownika żądania jest niezbędne z uwagi na bezpieczeństwo danych osobowych Użytkownika oraz uzyskanie pewności, że żądanie pochodzi od osoby uprawnionej.
Administrator informuje Użytkownika o podjętych działaniach, przed upływem miesiąca od otrzymania jednego z żądań wymienionych w poprzednich punktach.
Użytkownikowi przysługuje także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
VI. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe są przechowywane tylko tak długo, jak to jest konieczne do wypełnienia zobowiązań umownych lub ustawowych, dla których zostały one zgromadzone. Dane te zostaną usunięte natychmiast, gdy ich przechowywanie nie będzie konieczne, w celach dowodowych, zgodnie z prawem cywilnym lub w związku z ustawowym obowiązkiem przechowywania danych.
- Informacje dotyczące umowy przechowuje się w celach dowodowych, przez okres trzech lat, począwszy od końca roku, w którym zakończono relacje handlowe z Użytkownikiem. Usunięcie danych nastąpi po upływie ustawowego terminu przedawnienia dochodzenia roszczeń umownych.
- Ponadto, administrator może zachować informacje archiwalne, dotyczące zawartych transakcji, gdyż ich przechowywanie jest związane z przysługującymi Użytkownikowi roszczeniami np. z tytułu rękojmi.
- Jeśli żadna umowa nie została zawarta, między Użytkownikiem i Właścicielem, dane osobowe Użytkownika są przechowywane do czasu usunięcia konta Użytkownika na stronie internetowej. Usunięcie konta może nastąpić w wyniku wysunięcia żądania przez Użytkownika, wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, bądź też zgłoszenia sprzeciwu co do przetwarzania tych danych
VII. POWIERZENIE PRZETWARZANIA DANYCH INNYM PODMIOTOM
- Administrator może powierzać przetwarzanie danych osobowych podmiotom współpracującym z administratorem, w zakresie niezbędnym dla realizacji transakcji np. w celu przygotowania zamówionego towaru oraz dostarczania przesyłek lub przekazywania informacji handlowych, pochodzących od administratora (ostatnie dotyczy Użytkowników, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych).
- Poza celami, wskazanymi w niniejszej Polityce Prywatności, dane osobowe Użytkowników, nie będą w żaden sposób udostępniane osobom trzecim, ani przekazywane innym podmiotom, w celu przesyłania materiałów marketingowych tych osób trzecich.
Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany w polityce prywatności serwisu, na które może wpłynąć rozwój technologii internetowej, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój serwisu internetowego. O wszelkich zmianach Administrator będzie informować w sposób widoczny i zrozumiały.